علت شل شدن زنجیر اره موتوری

طبیعیست  که بعد  از مدتی کار کردن با اره موتوری ، زنجیر آن کند می شود. از دیگر مشکلاتی که ممکن است برای زنجیر پیش بیاید شل شدن و گره خوردن زنجیر می باشد، که لازم است زنجیر را باز کنید و گره ی آن رابرطرف کنید و مجدد در جای خود فیکس کنید. اما باید هنگم فیکس کردن به میزان سفتی و شلی آن هم توجه کنید. در این مقاله همه ی این موارد را برای شما توضیح می دهیم.

میزان سفتی زنجیر اره برق چقدر است؟

با دو انگشت خود زنجیر را بگیرید و از تیغه ی اره جدا کنید، زنجیر  باید مثل کش سریع به جای خود برگردد و به تیغه بچسبد و حدود چند میلیمتر از تیغه فاصله بگیرد. زنجیری که به راحتی چند سات جدا میشود و یا به جای خود برنمیگردد زیادی شل است و  زنجیری که اصلا از جای خود تکان نخورد سفت است.

تعویض زنجیر اره برقی ماکیتا،طریقه نصب زنجیر اره موتوری رونیکس، تنظیم روغن زنجیر اره موتوری

       مراحل تصویری تعویض زنجیر اره درخت بر

برای تعویض زنجیر اره درخت بر اشتیل، ابتدا شستی قفل کن را بر خلاف حرکت عقربه ساعت بچرخانید تا قاب آن باز شود.

 

 

 

راهنمای تصویری تعویض زنجیر اره درخت بر 1401

 

 

 

سپس صفحه تیغه را از  روی دستگاه جدا نموده و زنجیر را از دور آن باز کنید.

 

 

 

2

 

 

 

پیش از قراردادن زنجیر جدید در شیار های صفحه تیغه به تصویر مندرج بر روی تیغه توجه نموده و زنجیر را براساس آن درون شیار قرار دهید (تصویر جهت برندگی تیغه را مشخص میکند)

 

 

 

3

 

 

 

در این مرحله زنجیر را پشت دنده های اسپراگت انداخته و حفره صفحه راداخل شفت قرار دهید. مکانیزم چرخ دنده ی تنظیم زنجیر را موافق با حرکت عقربه های ساعت بچرخانید تا زنجیر تثبیت شود. قاب را در محل مربوط قرار داده و شستی قفل کن را در جهت ساعتگرد بچرخانید تا صفحه ثابت شود.

 

 

 

4

 

 

توجه داشته باشید پیش از آنکه قاب به طور کامل قفل شود ،محور تنظیم زنجیر را که حول اهرم قفل کن قرار دارد ، در جهت حرکت عقربه های ساعت بچرخانید تا زنجیر محکم شود.

 

 

5

 

 

توجه:

زنجیر میبایست تا اندازه ای منعطف باشد که در صورت کشیدن به سمت بیرون یک دنده آن تا نیمه از شیار خارج گردد.

 

 

 

6

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *