دریک نگاه:

       در این مقاله موارد زیر را بررسی می کنیم:

راهنمای انتخاب‌رنگ ساختمان

دستگاه تینت،ترکیب رنگ کامپیوتری‌چیست؟

      دستگاه تینت رنگ در هشتگرد

ساختن رنگ ساختمان با دستگاه تینت

   

راهنمای انتخاب‌رنگ ساختمان

مهم ترین و اصلی ترین سوالی که هنگام نقاشی ساختمان به ذهن می رسد این است که چه تن رنگی برای دیوار انتخاب کنیم ؟

شاید راحت ترین انتخاب، همان رنگ سفید باشد که چون رنگی خنثی است با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ است و بدون ریسک است ، اما این گونه خانه ی شما شخصی سازی نشده ، بی هویت است و طبق سلیقه ی شما رنگ آمیزی نشده است.

iStock 508451296

بهترین کار انتخاب رنگ طبق سلیقه ی شخصی شماست ولی بهتر است هنگام انتخاب رنگ مواردی را در نظر بگیرید:

  • از رنگهای بسیار ملایم استفاده کنید، چرا که رنگ های تند در طولانی مدت خسته کننده است و خانه محلی برای ارامش و استراحت است.
  • کمی در این مورد، روان شناسی رنگ ها را در نظر بگیرید ، اینکه هر تم رنگ در روحیه شما چه اثری خواهد داشت. رنگهای سرد مثل تم ابی و بنفش ارام بخش تر هستند و کمی هم خواب الودگی ایجاد می کنند وشاید بارها بخوانید که بهتر است برای اتاق خواب در نظر گرفته شوند،این فقط یک نظریه می‌باشد و درباره ی تمام افراد اثربخشی ندارد،و خیلی اوقات مشاهده شده است افراد برونگرا نیاز به رنگ های گرم تر دارند حتی افراد درونگرا هم به دلیل استفاده ی مداوم از رنگ های سرد درونگراتر می‌شوند و حتی نشانه‌هایی از افسردگی نیز در آنها دیده شده است .پس حتما در این زمینه به روزترین مقاله‌ها ی روان‌شناسی رنگ را مطالعه کنید تا از تحقیقات جدید مطلع شوید. به طور کلی اگر سریع خشمگین میشوید یا استرس بالایی دارید رنگهای سرد را انتخاب کنید و اگر احساساتی مثل ناامیدی، غم و میل به درون گرایی را تجربه می کنید از رنگ‌هایی با تم گرم استفاده کنید.یا اگر به طور کلی دوست دارید صبح ها را با نشاط و انرژی بیشتری اغاز کنید هم رنگ‌های بسیار ملایم با تم گرم انتخاب خوبی‌ست. برای گرم شدن رنگ معمولا کمی زرد به آن اضافه میکنند.
  • بعد از انتخاب تم رنگ مورد نظر ساختن رنگی یکدست که در همه ی دیوارها قابل تکرار باشد کمی چالش برانگیز است به خصوص اگر نقاش حرفه ای نباشید. اما نگران نباشید اینجا هم تکنولوژی به کمک ما امده است و دستگاه تینت رنگ این کار را برای شما انجام خواهد داد، آن هم با دقت بالا و محاسبات کامپیوتری.

دستگاه تینت،ترکیب رنگ کامپیوتری‌چیست؟

ariyaazar dastgahe tint

ته‌رنگ (Tint) رنگی است که با افزودن رنگ سفید کم‌رنگ‌تر شده است. اما در واقع نام دستگاهی‌ست که با آن میتوانیم پرده های متفاوت رنگ را با دقت بالا انتخاب کنیم. و آنها را بارها و بارها بدون کوچکترین خطایی تکرار کنیم. کافیست کد رنگ مورد نظر را از کاتالوگهای موجود در فروشگاه انتخاب کنید. و آن کد را به خاطر بسپارید تا در صورت نیاز باز همان رنگ را درخواست کنید.

4041 вырезанный 1200x639 1

اگر بخواهیم به روشی ساده طرز کار این دستگاه را توضیح دهیم، دستگاه تشکیل شده از محفظه رنگ‌های مادر که  تعدادی از اصلی‌ترین رنگ‌ها برای ترکیب با رنگ بیس می باشد. بیس یک مایع بی رنگ و شفاف است که بعد از ترکیب با رنگ‌های مادر به نسبت مشخص، تبدیل به رنگ ساختمانی می شود.

محفظه رنگهای مادر

بخش دیگر دستگاه یک مانیتور و پردازشگر است، شما  از طریق مانیتور، رنگ مورد نظر را انتخاب می کنید و پردازشگر با تحلیل آن و پیدا کردن کد رنگ مورد نظر تصمیم می گیرد چه مقدار از رنگ‌های اصلی یا مادر را با هم ترکیب کند تا رنگ انتخابی ساخته شود.

ariyaazar dastgahe tint2

بعد از این مرحله رنگ ساخته شده را در محفظه ای دیگر قرار می‌دهند تا با ایجاد‌حرکات دورانی به خوبی مخلوط شود ،اکنون رنگ مورد نظر شما آماده است. و در قوطی رنگ بسته بندی و تحویل شما می شود.

ariyaazar dastgahe tint4

 دستگاه تینت رنگ در هشتگرد

  

رنگ و ابزار آرایا تنها فروشگاه رنگ است که در شهر هشتگرد، امکان استفاده از دستگاه تینت رنگ را برای مشتریان خود فراهم کرده است. دستگاه تینت رنگ آریا ایتالیایی می‌باشد و از رنگ الوان برای ترکیب رنگ استفاده می‌کند،تا مشتریان از بابت کیفیت عالی خاطرجمع شوند. این دستگاه قادر به تولید انواع رنگ اکرلیک و رنگ روغنی می باشد.

شما می توانید با مراجعه حضوری به فروشگاه و بعد از مشاوره با کارشناسان ما، رنگ اختصاصی خود را با مرغوب ترین برند رنگ، رنگ الوان،بدون دردسر بسازید. این خدمات به صورت رایگان ارائه میشود و شما فقط هزینه رنگ را پرداخت می کنید.

4 دیدگاه در “آشنایی با دستگاه تینت رنگ

  1. saba گفت:

    ببخشید جناب ، الان من صورتی که با ملحفه ای اتاق ست بشه بخوام چطور میتونم بسازم ؟

    1. امیر سام گفت:

      طبق عکسی که براتون گذاشتیم ،کاتولوگ رنگ یش از 2000 فام عکس داره که عموما برای تمام سلایق رنگ دلخوام در هر پرده ای پیدا میشه .

  2. atrin گفت:

    ما اگه عکس بگیریم میتونید همونو برامون بزنید ؟

    1. امیر سام گفت:

      ببنید رنگ ها داخل عکس چند پرده متغیرن و همیشه باعث خطا میشوند،بهترین راه اینه که تکه ای از اون رنگ و بیارید تا کنار کاتولوگ قرار دهید. از طرفی ، باز کاتولوگ رو که نگاه کنید، چون بسیار پرده پرده رنگ ها قرار دارد میتوانید به راحتی انتخاب کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *