راهنمای انتخاب سه نظام اتوماتیک یا سه نظام آچاری سه نظام چیست؟

اصلی ترین و پرکاربردترین قسمت دریل می‌باشد که می‌توان قطعه(عموما مته) را با آن نگه داشت.سه نظام سه فک دارد. چهارنظام چهار فک دارد و مناسب دستگاه های تراش می‌باشد.

سه نظام در جلوی دستگاه جایی که مته را باید برای سوراخکاری و یا پیچ بستن متصل می‌کنیم.

سه نظام دو مدل اتومات و آچاری هستند که در مدل آچاری سه نظام قوی تر است و با آچاری که همراه دارد  مته را می‌توان محکم کرد. و در مدل اتومات به صورت خودکار مته محم می‌شود،که آن دارای دو نوع نیمه فلزی و تمام فلزی می باشند.

سه نظام های مصرفی عموما شروع سایزشون از سایز 6.5 تا 16 میلی متر دسته بندی می‌شوند که نوع 13 میلی متر از همه کاربردی تر می‌باشد. سه نظام سایز 1.5 تا 13 میلی متر به معنی آن است که این سه نظام توانایی قرارگیری و استفاده از مته 1.5ی 13 میلی متر را دارد.

سه نظام اتومات 

سه نظام های اتومات کمی کوچکتر و شکیل‌تر می‌باشد، که نیازی به آچار ندارد و مته به راحتی و با سرعت بیشتری در نظام قرار می‌گیرد. سه نظام اتومات تا سایز 13 نیز موجود می‌باشد.

اریا ابزار سه نظام اتومات

تفاوت سه نظام اتومات و سه نظام آچاری 

تفاوت در نوع گیرایی مته و محکم کردن آن است. زمانی که شما مته را درون سه نظام آچاری قرار می دهید می بایست برای باز و بسته کردن دهانه  آن از آچار مخصوص آن استفاده شود در حالی که در سه نظام اتومات این کار با استفاده از دست بسیار

ساده بوده و نیازی یه آچار سه نظام نمی باشد. از معایب سه نظام آچاری می توان به لزوم بودن آچار برای باز و بسته کردن سه نظام اشاره کرد که شرکت های مختلف یک قسمت لاستیکی در پایین دریل

 برای نگهداری آن در نظر گرفته اند که کمی به نگهداری آن کمک شایانی میکند.

از مزایای سه نظام آچاری نیز می‌توان فقط به گیرایی محکم سه نظام آچاری نسبت به سه نظام های اتومات معمولی اشاره کرد، در حالی که شاید در سایت ها مختلف و یا گفتگو های عوام اشاره به اینکه کیفیت بالاتری نسبت

به اتومات دارند اشاره شده اما این نظریه غلط می ‌باشد و اچاری بودن یا اتوامات بودن سه نظام تاثیری در کیفیت و یا عمر دستگاه شما ندارد.

 

 

در هنگام خرید دریل خود می‌توانید به اچاری بودن و یا اتومات بودن سه نظام دریل خود توجه بیشتری داشته باشید، البته که اگر مدل دریل مد نظر شما سه نطام هدف شما را دارا نباشد،

می‌توانید با خرید سه نظام هدفتون (آچاری یا اتومات) به راحتی تعویض کنید و سه نظام دلخواهتون رو بندازید.

قیمت سه نظام اتوماتیک

عموما قیمت سه نظام اتومات به نسبت آچاری تفاوت خیلی اندکی دارد، (در حد 5 تا 10 هزار تومن )

سه نظام دریل به انگلیسی

معادل انگلیسی سه نظام دریل Three drill systems می‌باشد.

 

  شما میتوانید برای خرید سه نظام با کیفیت بالا از این قسمت به صفحه سه نظام مراجعه فرمایید. و اگر نیاز به راهنمایی در هنگام خرید داشتید میتوانید با پشتیبان سایت تماس بگیرید.

09107636359

2 دیدگاه در “تفاوت سه نظام اتومات و سه نظام آچاری

  1. بامداد گفت:

    سه نظام کدوم برند بهتره ؟ من دریلم ماکیتاست فرقی میکنه اگر رونیکس بندازم روش ؟

    1. امیر سام گفت:

      طبق گفته شرکت ماکیتا – فقط از برند خودش استفاده کنید در غیر این صورت خراب شدن دستگاه، آسیب به ارمچر و..
      به عهده خودتونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *