راهنمای خرید اره زنجیری

اره موتوری زنجیری برای بریدن چوب با ضخامت‌های مختلف استفاده می‌شود. این وسیله متشکل از یک موتور بزرگ، یک ورقه فلزی به اسم ساطور و یک تیغه است. زمانی که موتور را روشن می‌کنید، نیروی محرکه موتور به زنجیر انتقال می‌یابد. زنجیر نیز به دور ساطور می‌چرخد و همین موضوع باعث می‌شود تا ورقه به حرکت درآمده و بتواند برش چوب را انجام دهد. در این مطلب شما را با جزئیات بیشتری از این وسیله آشنا می‌کنیم.

راهنمای خرید اره زنجیری

تفاوت اره موتوری زنجیری و دیگر اره‌ها

این مدل با دیگر انواع اره برقی که با عنوان‌ها و نام‌هایی همچون اره موتوری بنزینی و اره‌های دستی نیز شناخته می‌شوند، تفاوت‌هایی دارد. شناخت این تفاوت‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا بدانید برای کارایی مورد نظر شما، کدام یک از این نوع اره‌ها گزینه مناسب‌تری هستند.

تفاوت اره موتوری زنجیری بنزینی و اره برقی

اولین مقایسه بین دو اره موتوری زنجیری و اره برقی صورت می‌گیرد. مهم‌ترین تفاوت بین دو وسیله در مورد مخزن آن‌ها است. اره موتوری‌ها دو عدد مخزن دارند که یکی از آن‌ها بزرگ‌تر بوده و به عنوان مخزن بنزین شناخته می‌شود.

مخزن کوچک‌تر نیز دارای روغنی است که بر روی تیغه پمپاژ می‌شود. البته در نظر داشته باشید که در مخزن بزرگ‌تر بنزین خالص ریخته نمی‌شود؛ بلکه مخلوط روغن و بنزین را در این باک میریزند.

در اره‌های برقی فقط یک مخزن کوچک وجود دارد. در این مخزن کوچک نیز صرفاً روغن برای پمپاژ بر روی تیغه ریخته می‌شود. در اره‌های برقی نیازی به مخزن بنزین نداریم زیرا منبع تغذیه این نوع از اره‌ها از برق بوده و دیگر نیازی به سوخت بنزین نیست.

تفاوت اره موتوری زنجیری و اره دستی

مهم‌ترین تفاوتی که بین این وسیله و اره‌های دستی وجود دارد، مربوط به منبع انرژی آن‌ها است. در قسمت قبلی گفته شد که مدل مورد نظر ما با استفاده از مخلوط بنزین و روغن کار می‌کنند. این در حالی است که اره‌های ساده با نیروی فرد و دست او کار می‌کنند.

از این ابزار قدرتمند می‌توانید برای بریدن هر چیزی استفاده کنید اما مدل‌های دستی صرفاً می‌توانند چوب‌هایی با اندازه‌ها و ضخامت‌های پایین را ببرند.

www.ariaabzar.com-اره موتوری دی سی ای

اصول نگهداری اره موتوری زنجیری

قطعاً می‌دانید که این مدل از اره‌ها می‌تواند قیمت بالایی داشته باشد. همین بالا بودن قیمت سبب می‌شود تا مشتریانی که آن را خریداری می‌کنند، نسبت به رعایت نکات مهم در آن، حساسیت بیشتری داشته باشند. این اصول و قواعد را در این قسمت بیان می‌کنیم تا بتوانید به بهترین نحو ممکن از آنها نگهداری کنید.

عدم تماس تیغه با خاک

تیغه اره موتوری زنجیری به هیچ وجه نباید با خاک تماس پیدا کند. این موضوع سبب می‌شود تا تیغه بسیار کند شود و نتواند به خوبی برش‌ها را انجام دهد. معمولاً با یک بار برخورد اتفاق خاصی نمی‌افتد، اما اگر این اتفاق چندین بار رخ دهد مسلماً تیغه‌ها کارایی خود را از دست می‌دهند و نمی‌توان بازده خوبی از آن‌ها گرفت.

تمیز کردن مداوم زنجیر و ساطوری

مورد بعدی در خصوص تمیز کردن‌های مداوم زنجیر و ساطوری است. برای این کار زنجیر را از ساطوری جدا کرده و به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه آن را در محلول امونیاک قرار می‌دهید. این محلول می‌تواند چربی‌ها و ذرات باقی مانده بر روی زنجیر را به خوبی پاکسازی کند.

پاکسازی فیلتر‌های هوا

فیلتر‌های هوایی را که در موتور این نوع از اره‌ها وجود دارند نیز باید به طور کامل تمیز کنید که مسیر رسیدن هوا به موتور دچار انسداد نشود.

خطرات خرید اره موتوری زنجیری از برند نامعتبر

خرید ابزار از برند های نامعتبر آسیب و خطرات زیادی را می‌تواند برای خریدار به همراه داشته باشد .

برای مثال خرید اره موتوری از برندهای نامعتبر خطر قطع شدن دست به دیلیل قطع نکردن دکمه پاور رو به همراه داشته است .

اگر طریقه استفاده و یا نصب تیغه و زنجیر را اموزش ندید، الزاما هنگام خرید از فروشند روند صحیح رو بپرسید.

از اونجایی که بهترین برند بازار برند اشتیل المان ،هم به هیچ وجه گارانتی ندارد، اره های موتوری ،بنزینی دیگر برند ها هم همین منوال را دارند ،پس درصورت ایجاد هر مساله ای برپایه گارانتی حساب باز نکنید .

ترجیحا از دستگاه های تبدیل مینی فرز به اره زنجیری نیز استفاده نکنید ،زیرا این دستگاه ها از امنیت خوببی برخوردار نیستند و نهایتا مناسب شاخه های باریک برای افرادی که درختان با ساقه های باریک و شاخه های باریک فقط دراند مناسب می‌باشد .

آریا ابزار افتخار نمایندگی برند های معتبری چون اشتیل DCA، توسن ، SKN، دارد.

اریاابزا هشتگرد اره زنجیری اشتیل

برگشت زنجیر

خطر برگشت زنجیر یکی از مواردی است که در تمامی اره موتوری‌های زنجیری دیده می‌شود. این موضوع زمانی رخ می‌دهد که زنجیر با یک شی سخت برخورد می‌کند و یا از روی تیغه ساطوری شکل خارج می‌شود. قطعاً این مسأله می‌تواند خطرات و جراحت‌های زیادی را برای کسی که با تیغه کار می‌کند، فراهم کند. برگشت زنجیر بسیار مهم بوده و اگر اره موتوری شما از انواع برند‌های بی‌کیفیت و تقلبی باشد، این موضوع بسیار برجسته‌تر خواهد بود.

انحنای کمتر زنجیر

در محصولاتی که زیر نظر برند‌های معتبری هستند، انحنای زنجیر‌ها بیشتر بوده و همین موضوع سبب می‌شود تا خطر برگشت زنجیر نیز بسیار پایین بیاید. این مسأله در حالی است که در برند‌های بی‌کیفیت و تقلبی معمولاً یا این انحنای زنجیر کم است و یا آن که به طور کلی این انحنا وجود ندارد. همین موضوع کار را بسیار سخت‌تر خواهد کرد.

کم بودن توزیع روغن

مورد بعدی در خصوص کم بودن توزیع روغن است. میزان توزیع روغن بر روی تیغه‌ها و ساطور اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر روغن به اندازه کافی بر روی زنجیر تیغه ساطوری شکل ریخته نشود، می‌تواند سبب در رفتن زنجیر از قسمت خودش و همچنین بد کار کردن آن شود. معمولاً در برند‌هایی که بی‌کیفیت هستند و از متریال‌های درجه دو و درجه سه تولید شده‌اند، میزان توزیع روغن بسیار پایین‌تر بوده و این مشکلات رخ می‌دهند.

کم بودن طول عمر زنجیر

کم بودن طول عمر زنجیر مورد بعدی است که نباید آن را فراموش کنید. معمولاً برند‌های بی‌کیفیت از زنجیر‌های بی‌کیفیتی نیز استفاده می‌کنند. پایین بودن کیفیت زنجیر، نداشتن سوراخ‌های مناسب برای نگه داشتن روغن در زمان روغن کاری و همچنین عدم چرخش مناسب زنجیر بر روی قطعه ساطوری شکل، همگی سبب می‌شوند تا عمر زنجیر اره موتوری زنجیری کاهش پیدا کند. این موارد در اره موتوری‌های باکیفیت بسیار کمتر دیده می‌شود و یا حتی دیده نمی‌شود.

مسلماً اگر در زمان کار کردن زنجیر اره موتوری به دلیل پوسیدگی و یا عدم روغن کاری مناسب پاره شود، می‌تواند سبب مرگ اپراتور گردد.

طراحی ارگونومیک نامناسب

اره موتوری زنجیری که بی‌کیفیت باشد، طراحی ارگونومیکی بدی نیز خواهد داشت. برای آن که بتوانید با اره‌های زنجیری به درستی کار کنید باید آن را با هر دو دست خود محکم بگیرید. در صورتی که طراحی ارگونومیک اره نادرست باشد، نمی‌توانید به سادگی آن را با هر دو دست خود بگیرید و این موضوع می‌تواند سبب در رفتن اره از دست شما و وارد کردن خسارت‌های جدی گردد.

باگ‌های عملکردی

اره موتوری زنجیری که دارای باگ‌های عملکردی در دکمه گاز، توقف و… باشد، می‌تواند خطر آفرین شود. فراموش نکنید این باگ‌ها و مشکلات معمولاً در برند‌های نام آشنا به سرعت برطرف می‌شود اما در برند‌های نامعتبر و گمنام توجه زیادی به آن‌ها نخواهد شد.

با توجه به مواردی که بیان شد، کاملاً طبیعی است که ترجیح دهید تا محصول خود را از برند‌های معتبری تهیه کنید. شرکت آریا ابزار کار شما را بسیار ساده‌تر کرده است و همین موضوع سبب می‌شود تا خرید از این شرکت را به شما پیشنهاد کنیم.

جمع بندی

اره موتوری زنجیری یکی از مهم‌ترین ابزار‌های صنعتی است که امروزه از آن در موارد زیادی استفاده می‌شود. در این مطلب مشخصات و ویژگی‌های این مدل از محصول را برای شما بیان کردیم تا بدانید که چه نوع اره موتوری باید خریداری کنید. همچنین بدانید که پس از خریدن این اره موتوری‌ها به چه شکلی باید آن‌ها را مورد استفاده قرار دهید که بیشترین کارایی و طول عمر را برای شما داشته باشد.

برای خرید این دسته از محصولات لازم است به یک فروشگاه معتبر نظیر آریا ابزار مراجعه کنید تا خیالتان از اصالت کالا و مناسب بودن قیمت آسوده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن‌های مندرج در سایت تماس بگیرید و از راهنمایی‌های مشاورین بهره‌مند شوید.


اتمام موجودیاره زنجیری برقی 40 سانتیمتر توسن Tosan مدل 5540CS


مقایسه

مشاهده سریع

افزودن به علاقه مندی

اره زنجیری برقی 40 سانتیمتر توسن Tosan مدل 5540CS


امتیاز 0 از 5
اطلاعات بیشتر

اتمام موجودیاره زنجیری بنزینی 30 سانتیمتر توسن Tosan مدل 5625CS


مقایسه

مشاهده سریع

افزودن به علاقه مندی

اره زنجیری بنزینی 30 سانتیمتر توسن Tosan مدل 5625CS


امتیاز 0 از 5
اطلاعات بیشتر

-13%اتمام موجودیاره زنجیری موتوری دی سی ای DCA مدل A02-YD40


مقایسه

مشاهده سریع

افزودن به علاقه مندی

اره زنجیری موتوری دی سی ای DCA مدل A02-YD54

,
امتیاز 0 از 5
6,690,000 تومان
اطلاعات بیشتر

-13%اره زنجیری موتوری دی سی ای DCA مدل A02-YD40


مقایسه

مشاهده سریع

افزودن به علاقه مندی

اره زنجیری موتوری دی سی ای DCA مدل A02-YD40

,
امتیاز 0 از 5
7,150,000 تومان
افزودن به سبد خرید
بارگیری بیشتر محصولات
درحال بارگزاری…

2 دیدگاه در “راهنمای خریدو نکات مهم اره زنجیری

  1. این تبدیل مینی فرز به اره رو شما تایید میکنید ؟ میتونیم باهاش درخت های باغچه رو ببریم درخت توت دارم من

    1. امیر سام گفت:

      تبدیل مینی فرز به اره اصلا ابزار ایمنی نیست و ما به هیچ شهروندی توصیه نمیکنیم ،ترجیحا پیشنهاد ما استفاده از اره سامورایی دستی ،که هم فوی و هم ایمنه برای افرادی که در حد باغچه های منازل شخصی میخواهند .
      در غیر اینصورت برای درخت ها قطور از اره زنجیری بهره ببرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *